OSTEOPATHIE BIJ KINDEREN
VOLGENS DE GEÏNTEGREERDE TECHNIEKEN, DOOR FRANK DE BAKKER

 

 

 

 

DEEL II : LEER- EN GEDRAGSSTOORNISSEN


Het doel van deze cursus is een inzicht te krijgen in leerstoornissen, dyslexie, dyscalculie en gedragsstoornissen zoals ADHD en autisme. Pas na dit inzicht kunnen we een behandeling   inzetten vanuit het osteopathische embryonaal concept volgens de 'geïntegreerde technieken'.
De klassieke medische visies/diagnoses worden, in Europa, vaak gesteld naar aanleiding van vragenlijsten en 'ervaring'. Echter van een aantal van deze aandoeningen zijn ook medische feiten bekend die een zeer bepaald klinisch beeld geven.
Het basisidee is dat de problematiek die we zien vaak te maken heeft met de uitrijping en functie van de hersenen. Ook stresspatronen verklaren waarom de uitrijping van ogen, gehoor, reuk en evenwichtsorgaan blokkeert.
Omdat deze processen samenhangen zien we bij kinderen een samengestelde problematiek en doen we hen tekort door er zomaar een (onvolledige) diagnose op te plakken. Het moet duidelijk zijn dat je dit alleen kan behandelen als je het hele lichaam kan behandelen en de relaties en balansen kent tussen hersenen en het hele lichaam.

Voor een vlot verloop van dit weekend dient men deel 1 gevolgd te hebben, of minstens 1 cursus van de geïntegreerde technieken bij Frank de Bakker zelf. 

  

PRAKTISCHE INFORMATIE

Inschrijving: via het algemene inschrijvingsformulier op www.centrumvoorosteopathie.be of via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Locatie:  TPC, Groenenborgerlaan 149, Antwerpen (dus niet FICO!)    
Data:  donderdag 21 - vrijdag 22 en zaterdag 23 februari 2019    
Lestijden: 09.00u - 18.00 u 
Financieel: € 690.
IBAN BE 70 8601 1648 1925 BIC: NICABEBB
Mededeling: uw naam + F De Bakker, deel II
KMO erkenningsnummer: DV.O215851
Accreditatie: in aanvraag bij GNRPO en NRO (voorbije jaren verleend voor 24 punten)